طراحی بسته بندی را از چهار منظر مختلف می توان بررسی کرد:
- روشی برای حفاظت محتویات بسته
- عامل موثری بر قیمت گذاری محصول
- بازاریابی که ویژگیها, و مزایای محصول را تبلیغ می کند.
- بخشی از خود محصول
این مبحث به دو ویژگی آخر می پردازد , در حقیقت جایی که طراحی در راستای افزودن ارزش واقعی مطرح است . البته این به این معنی نیست که طراحی نقشی در بهبود نگهداری کالا یا کمک به بهبود راندمان قیمت ندارد.
طراحی بسته بندی در عصر حاضر از عملکردگرایی ساده فراتر رفته است و اکنون یکی از پیچیده ترین و جذاب ترین نمونه های هنر طراحان است . بیشتر محصولات بدون بسته بندی شان بی معنی اند.
یک بسته خوب طراحی شده باید ملزومات چرخه زندگی اش را دنبال کند.این چرخه زندگی از زمانی که برای بسته بندی محصولش به کار می رود (خواه با دست انجام شود یا در یک کارخانه) شروع می شود , تا سفرش به فروشگاه , و با رفتنش به محل استفاده ادامه می یابد و سرانجام پس از استفاده با قوانین زیست محیطی سخت رایج روبرو می شود.
بسته در هر یک از مراحل زندگی اش مقتضیات متفاوتی دارد: نگهداری محتویات , کمک به فروش آنها و کمک به مصرف کننده در استفاده از محصول .
مهم تر از همه, یک بسته باید در زمان خرید جلب توجه کند. هزاران محصول در فروشگاه برای جلب توجه خریدار در رقابت اند وطبق یافته های تحقیقات یک بسته در قفسه یک فروشگاه کمتر از سه ثانیه برای تصاحب این توجه فرصت دارد. این به این معنی نیست که بسته لزوما باید پر و برق یا ساده باشد , بلکه باید با سلایق مشتری همخوان باشد.
بیش از ده هزار بسته مختلف اعم از اجناس خوراکی و غیر خوراکی در یک سوپرمارکت معمولی برای انتخاب کردن وجود دارد. بنابراین رقابت برای دیده شدن در میان جمعیت است .
یک عامل کلیدی در کمک به شاخص بودن, داشتن نشانه های ساده وقابل تشخیص است .
نشانه هایی که حتی بدون نگاه مستقیم به آنها دیده می شوند. این نشانه ها را می توان " ارزشهای بصری" نامید. ابزارهایی وجود دارند. که می توان آنها را برای ایجاد ارزش بصری و در نتیجه بیشتر دیده شدن به کار برد از قبیل فرم , رنگ , تصویر سازی و اسم.
اینها فقط چند ترفند هستند که یک طراحی می تواند برای کمک به یک بسته که داد بزند "سلام به من نگاه کنید" استفاده کند . از این گذشته بسته باید مورد بررسی دقیقتر قرار گیرد. در این سطح توجه به سلسله مراتب و قابلیت درک اطلاعات مهم است.
اولا و مهم تر از همه , آیا بسته مزیت های کلیدی اش را سریع منتقل می کند, خواه قیمت باشد (این ارزانترین محصول در ویترین است) اشتها آوری باشد(این خیلی خوشمزه است) , یا مزیت های کاربردی مانند اندازه .
از این گذشته , طراح باید اطلاعات کمکی مانند دستورات کاربردی با ترکیبات ماده غذایی را در نظر بگیرد. درک صحیح این سلسله مراتب کلید خلق یک بسته بندی مشتری پسند است. اینجا جایی است که رقابت بسیار شدید است و نوآوری ارزشمند.
خواه شما یک تولید کننده باشید یا یک خرده فروش طراحی بسته بندی باید بعنوان یک سرمایه گذاری دیده شود نه یک هزینه. متاسفانه بسیاری از شرکتها هنوز ابتدا به قیمت طراحی نگاه می کنند تا به ارزش کا.
موضوع اصلی اینجا این است که اغلب بسته بندی می تواند به نوعی از ارزش واقعی ذکر شده ختم شود و گذشته از خود محصول , بسته بندی به Brand تبدیل می شود.
با اینکه بسته بندی مظهر Brand می شود . شرکت باید به خاطر داشته باشد که Brand احتیاج به مراقبت دقیقی دارند.
گرچه یک Brand قوی بسته بندی شده می تواند در مقابل فعالیت رقیب برای ساختن علامت تجاری مقاومت کند, اما شاید جالب تر این باشد که یک بسته بندی قوی می تواند وسیله ای برای به دست آوردن سود بالاتر ارائه نماید.
اینجا جایی است که رقابت بسیار شدید است و نو آوری ارزشمند
خلاصه کلام اینکه طراحی بسته بندی تقریبا همیشه روی سود و زیان شرکت تاثیر دارد. تلقی آن بعنوان یک هزینه و نه چیز دیگری بیشتر از یک روش برای خلق تزیینات , نتیجه گیری نادرستی خواهد بود. تلقی آن بعنوان یک سرمایه گذاری و به کار بردن آن به عنوان یک حربه استراتژیکی اغلب به سود کلان منتبخ می شود.
اهمیت بسته بندی برای ضایعات عمومی برای بسیاری از موسسات خدمات عمومی رسیدن به مزایای شیوه های برتر در طراحی بسته بندی مستقیماً مشهود نیست.
مبلغ قابل پرداخت 50,100 تومان
برچسب های مهم
با نصب این فارسی ساز میتوانید بازی Hell is us رو به صورت کامل فارسی بازی کنید. ... ...
پاورپوینت درس دوم آیین زندگی ؛ اخلاق کاربردی اخلاق بندگی (۱) فرمت فایل : pptx قابل ویرایش تعداد اسلاید : 43 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد. این پاورپوینت منطبق با اخرین تغییرات کتاب با استفاده از افکت ها ، ... ...
عنوان پاورپوینت: پکیج کامل پاورپوینت قرآن پایه هشتم فرمت: پاورپوینت ppt 12 پاورپوینت بسیار زیبا و حرفه ای با بکارگیری تصاویر متحرک از درس 1 تا 12 قرآن هشتم شامل: پاورپوینت سوره مومنون، سوره نور، نامه ای از یک پدر به فرزند درس 1 قرآن هشتم 27 ... ...
عنوان پاورپوینت: پکیج کامل پاورپوینت عربی پایه نهم فرمت: پاورپوینت ppt 10 پاورپوینت بسیار زیبا و حرفه ای با بکارگیری تصاویر متحرک از درس 1 تا 10 عربی نهم شامل: پاورپوینت الدرس الاول ( مُراجعَةُ دُروسِ الصَّفِّ السّابِعِ وَ الثّامِنِ) درس 1 عربی پایه نهم ... ...
عنوان پاورپوینت: پکیج کامل پاورپوینت های عربی پایه هشتم فرمت: پاورپوینت ppt 10 پاورپوینت بسیار زیبا و حرفه ای با بکارگیری تصاویر متحرک از درس 1 تا 10 عربی هشتم شامل: پاورپوینت الدرس الاول ( مُراجَعَةُ دُروسِ الصَّفِّ السّابِعِ) درس 1 عربی هشتم 33 ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت تفکر درباره تفکر تفکر و سبک زندگی هفتم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 37 پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس فونت های استاندارد ... ...
عنوان پاورپوینت: پکیج پاورپوینت های قرآن پایه هفتم فرمت: پاورپوینت ppt 12 پاورپوینت بسیار زیبا و حرفه ای با بکارگیری تصاویر متحرک از درس 1 تا 12 قرآن هفتم شامل: پاورپوینت آداب تلاوت درس 1 قرآن پایه هفتم 29 اسلاید پاورپوینت کنعان پسر نوح درس 2 قرآن ... ...
دانلود سوالات 10 سال اخیر لیسانس به پزشکی با پاسخنامه (از سال 1395 تا 1403) دانلود دفترچه سوالات آزمون رشته لیسانس به پزشکی سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون رشته لیسانس به پزشکی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون رشته لیسانس به پزشکی ... ...
از مجموعه حرف های مشاور که برای هر مادر و چدری شنیدنش ضروریه کتاب صوتی بسیار کمیاب و ارزشمند کتاب صوتی چگونه با کودک نافرمان رفتار کنیم حسن فرهی و الهه دل آزار پشتیبانی تلگرام و واتساپ: 09380317800 ... ...
دانلود سوالات آزمون دکتری سلامت در بلایا و فوریتها با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403 دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته سلامت در بلایا و فوریتها سال 1394 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته سلامت در بلایا و فوریتها سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه ... ...